Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osvícenství na Apeninském poloostrově na příkladu Cesare Beccarii a Antonia Genovesiho
Argalášová, Marta ; Helan, Pavel (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je osvícenství na Apeninském poloostrově. Její úvodní část se zaměřuje na charakteristiku osvícenství jako hnutí, sleduje jeho počátky, průběh i klíčové osobnosti. Následuje popis situace osmnáctého století a osvícenských reforem, které se uplatnily na území Apeninského poloostrova. V dalších dvou částech se práce zaměřuje na dvě konkrétní osobnosti italského osvícenství, Cesare Beccariu a Antonia Genovesiho, na jejich životy, jejich filozofii a stěžejní díla, a také na jejich vliv na budoucí generaci reformátorů.
Duchovní hudba Domenica Sarriho v Čechách
Čermáková, Eva ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Kapsa, Václav (oponent)
Tato diplomová práce je příspěvkem ke zkoumání hudebních pramenů italské a české provenience zaznamenávajících duchovní hudbu nepolských autorů první třetiny 18. století. První kapitoly práce jsou zaměřeny na utřídění informací o hudebních rukopisech se skladbami neapolského skladatele Domenica Sarriho (1678-1744), jehož tvorba se v mnohých případech dochovala zcela unikátně v českých hudebních sbírkách. Ačkoli se prokazatelně jednalo o významného zástupce tehdejší neapolské hudební scény, jeho osobnost a dílo nebyly dosud uspokojivě reflektováni. Součástí práce je proto také spartace Sarriho žalmové skladby Dixit Dominus F dur. Toto dílo je v poslední části práce komparativně analyzováno s výběrem několika dalších skladeb Sarriho a jeho současníků s cílem stanovit alespoň některé obecné a individuální znaky Sarriho hudebního myšlení.
Osvícenství na Apeninském poloostrově na příkladu Cesare Beccarii a Antonia Genovesiho
Argalášová, Marta ; Helan, Pavel (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je osvícenství na Apeninském poloostrově. Její úvodní část se zaměřuje na charakteristiku osvícenství jako hnutí, sleduje jeho počátky, průběh i klíčové osobnosti. Následuje popis situace osmnáctého století a osvícenských reforem, které se uplatnily na území Apeninského poloostrova. V dalších dvou částech se práce zaměřuje na dvě konkrétní osobnosti italského osvícenství, Cesare Beccariu a Antonia Genovesiho, na jejich životy, jejich filozofii a stěžejní díla, a také na jejich vliv na budoucí generaci reformátorů.
Duchovní hudba Domenica Sarriho v Čechách
Čermáková, Eva ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Kapsa, Václav (oponent)
Tato diplomová práce je příspěvkem ke zkoumání hudebních pramenů italské a české provenience zaznamenávajících duchovní hudbu nepolských autorů první třetiny 18. století. První kapitoly práce jsou zaměřeny na utřídění informací o hudebních rukopisech se skladbami neapolského skladatele Domenica Sarriho (1678-1744), jehož tvorba se v mnohých případech dochovala zcela unikátně v českých hudebních sbírkách. Ačkoli se prokazatelně jednalo o významného zástupce tehdejší neapolské hudební scény, jeho osobnost a dílo nebyly dosud uspokojivě reflektováni. Součástí práce je proto také spartace Sarriho žalmové skladby Dixit Dominus F dur. Toto dílo je v poslední části práce komparativně analyzováno s výběrem několika dalších skladeb Sarriho a jeho současníků s cílem stanovit alespoň některé obecné a individuální znaky Sarriho hudebního myšlení.
Gomora Roberta Saviana. Realita a fikce
Bursíková, Martina ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji vybraným tématům Gomory Roberta Saviana a zkoumám způsob, jakým autor pracuje s fakty a jak je prezentuje. V úvodní kapitole jsem se věnovala nástinu díla Roberta Saviana a obecné charakteristice jeho literárního stylu, práci s fakty a hlavní tematice jeho děl. Následující kapitoly pojednávají o stylu nazvaném Nový žurnalismus. Jsou představeny jeho základní myšlenky, představitelé, literární cíle, které si kladl a stěžejní body manifestu tohoto směru. Zcela zásadní pro posuzování Savianových děl v kontextu s Novým žurnalismem se jeví hlavně objektivita, pravdivé zachycení skutečnosti a komplexní přístup k vyprávění faktů literárním jazykem s estetickými rozměry. Jediný odklon od tohoto stylu spatřuji u Roberta Saviana v akcentu na roli vypravěče. Nový žurnalismus si kladl upozadění vypravěče či jeho naprostou absenci, za základní kritérium. Roberto Saviano se ve svých dílech objevuje neustále, ať v roli přímého aktéra, či nepřímo jako komentátor. V Novém žurnalismu se objevoval pohled autora, pohled dané postavy i postav vedlejších. Nejčastější formou však bylo přiblížení postavy čtenáři skrze její vlastní mysl. Postava vypravěče se tak pomalu vytrácela.
Camorra jako paralelní systém italského státu
Zima, Vojtěch ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Jiroudková, Adéla (oponent)
Diplomová práce se zabývá dějinami a vývojem fenoménu Camorry na území jihoitalského regionu Kampánie. Camorra vznikla jako výsledek neutěšených sociálních poměrů na jihu Itálie ještě před jejím sjednocením, kdy pro chudé obyvatele představovala naději vymanit se z bídy jejich života. Italský stát byl pro běžnou populaci neefektivní a vzdálený. Naproti tomu Camorra byl každodenní systém, který okamžitě reagoval a fungoval. Před vznikem moderního italského státu v roce 1861 měla Camorra za sebou již více než půl století činnosti, kdy se pevně zachytila a etablovala mezi kampánskou společností. V průběhu let 1819 v dobách svého vzniku až do prvního desetiletí 21.století prošla komplikovaným a zajímavým vývojem. Během tohoto období došlo k několika transformacím fungování tohoto systému. Z počátečního drobného vydírání a kriminality se camorristický systém přeměnil do vysoce organizovaných obchodních společností, jejichž představitelé mohou být etablovanými členy nejvyšších pater italské společnosti. Práce dále popisuje způsob sociálního zajištění a jistot členů Camorry, který se vyvinul do stadia, kdy pro své členy představuje paralelní strukturu sociálního zabezpečení, která na rozdíl od oficiálního státního systému z jejich pohledu neselhává. Závěr práce se zabývá předpokládaným vývojem fenoménu...
Obraz camorry v prózách současných neapolských autorů
Šenkýřová, Barbora ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Résumé Obraz camorry v prózách současných neapolských autorů Camorra neboli "Systém", jak je mnohými obyvateli Neapole nazývána, je zločinecká organizace, jejíž činnost se začala plně rozvíjet od 80. let 20. století a v dnešní době proniká do všech sfér života lidí žijících v kampánském regionu. V této diplomové práci sledujeme, jak camorra ovlivnila život a tvorbu současných neapolských spisovatelů, resp. jakým způsobem je téma neapolské mafie v jejich dílech uchopeno. Mezi autory studovaných textů patří Peppe Lanzetta, Giuseppe Ferrandino, Andrej Longo, Giuseppe Montesano, Simone Di Meo, Roberto Saviano a Valeria Parrella. Pro tuto práci byla vybrána díla, která jsou zajímavá z hlediska žánrového zpracování uvedeného tématu a z hlediska charakteru postav, které v jednotlivých příbězích vystupují. Na základě jednání hlavních hrdinů totiž můžeme pozorovat přímý vliv camorry na život v Neapoli a její působení na mentalitu tamních obyvatel. Zjišťujeme, v jakých podmínkách jsou lidé pod vládou camorry nuceni žít a jak se s tímto osudem vyrovnávají: zda vytrvávají a doufají ve změnu nebo rezignují a odcházejí z rodného města zkusit štěstí jinde, ve většině případů na severu Itálie. V rámci jednotlivých děl také sledujeme soužití "běžných" obyvatel s camorristy; zkoumáme, zda je Neapol striktně rozdělena na...
Italská novinářka Matilde Serao
Bolková, Anna ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je život a žurnalistická tvorba přední italské novinářky a spisovatelky Matilde Serao. Práci otevírá stručný přehled stavu italské žurnalistiky přelomu 19. a 20. století. Následuje autorčin bio-bibliografický medailon, který se zaměřuje na její osobní i profesní život a zároveň zasazuje její tvorbu do základních souvislostí. Po tomto úvodním představení následují kapitoly, ve kterých je podrobněji analyzováno šest vybraných žurnalisticky laděných publikací. Jedná se o díla: Il Ventre di Napoli, Il paese di Cuccagna, Nel paese di Gesù. Ricordi di un viaggio in Palestina, San Gennaro nella leggenda e nella vita, Evviva la guerra! a Parla una donna. Na základě těchto analýz jsou v závěrečné části zhodnoceny proměnné a konstanty v tvorbě Matilde Serao, kvalitativní rozdíly a estetika jejích žurnalisticko-prozaických textů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.